Herfstelingetjes en makkelijk egelhuis

Oef! Eindelijk lukt het weer! Meer dan een maand lang gaf WordPress mij een foutmelding bij alles wat ik probeerde!

Het is ondertussen al weer een tijdje herfst. Herfst, dat ene woord waar niks op rijmt is naast de lente, zomer en winter een van mijn favoriete seizoenen. Paddenstoelen spotten, prachtige kleuren in restjes zon tijdens wandelingen en op koude troosteloze dagen al lekker wegsnugglen in de zetel met de kat, een boek en een kruidig theetje erbij. Zalig toch?

Enkele sfeerfoto’s:
P1000286

Terwijl ik in de tuin aan het werken was kreeg ik nog een ideetje.  Ik was toch blaadjes van het gras aan het wegruimen om ze dan in onze bladermand te gooien.  Maar dat op zich is zo nutteloos.  Dan gebeurt daar niks meer mee…
Ik besloot dus om van onze bladermand een overwinterplaats voor egeltjes te maken.

Eerst dus maar de bladermand vullen met een hele hoop blaadjes.  Daarna zocht ik in ons “kot” een stuk buis waar een egel door past.
Eens ik die gevonden had knipte ik in de kippendraad van de bladermand een gat ter grootte van die buis.


De rest is simpel.  Duw de buis door het gat een heel stuk de blaadjes in.  Vul de buis met nog wat blaadjes en gooi rond de buis ook nog wat.

Laat die egel nu maar komen!

Happy herfst iedereen!

Plaats een reactie